تامین صنعت آپادانا بازرگانی روغن موتور ،چسب و اسپری رفتن به محتوای اصلی
واردات روغن و گریس صنعتی

واردات روغن و گریس صنعتی

امتیاز

واردات روغن و گریس صنعتی در کشور ما جزو امور بسیار سخت و زمانبر همراه با پیچ و خم های کلافه کننده اداری می باشد.

در صورتی که روغن و گریس صنعتی بیش از ۷۰ درصد مواد نفتی داشته باشند طبق شماره ۲۷۱۰ روغن موتور ۲۷۱۰۱۹۱۰ – حقوق ورودی ۳۲% و مالیات ارزش افزوده ۹% ، گریس ۲۷۱۰۱۹۲۰ – حقوق ورودی ۱۰% و مالیات ارزش افزوده ۹% طبقه بندی می شوند و در صورتی که کمتر از ۷۰ درصد نفت یا روغن های نفتی داشته باشد، در شماره ۳۴۰۳۹۹۹۰ قابل طبقه بندی می باشد که دارای ۱۰% حقوق ورودی و ۹% مالیات ارزش افزوده است.

همچنین واردات روان کننده های سلیکونی مشمول ردیف ۳۴۰۳۹۹۱۰ می باشد که حقوق ورودی آن ۴ درصد و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دارد.
شایان ذکر است برای واردات روغن و گریس صنعتی داشتن کارت بازرگانی و ثبت سفارش در سایت ثبتارش الزامی است.

مواردی که در فصل ۲۷ دارای بیش از ۷۰درصد مواد پایه نفتی هستند،اخذ مجوز از وزارت نفت نیاز دارند.
در ضمن روغن و گریس صنعتی مشمول استاندارد اجباری است. برای اطلاع از کیفیت استاندارد باید به سایت ” سازمان ملی استاندارد ” بخش واردات و صادرات مراجعه با کدهای فوق الذکر اطلاعات لازم را اخذ نمائید.

در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ تولیدکننده انواع روغن و گریس صنعتی در دنیا وجود دارد که حدود ۲۰۰ شرکت هم به طور جانبی در کنار تولیدات دیگر به فعالیت در این بخش هم می‌پردازند.

اما بیش از ۶۰ درصد روان‌کارهای مصرفی در دنیا توسط کمتر از دو درصد این شرکت‌ها تولید می‌شود. برخی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده روغن و گریس صنعتی متعلق به کشورهای آمریکا، بریتانیا، هلند، انگلستان، چین، فرانسه، ژاپن و روسیه هستند.

مطلب پیشنهادی  بهترین روغن موتور 10W40

در ایران نیز از سال ۱۳۲۸ شرکت نفت ایران و انگلستان اولین واحد پالایشگاه تولید روغن را در آبادان تاسیس کرده و در سال‌های بعد با ایجاد واحدهای دیگر ظرفیت این بخش در تولید روغن و گریس صنعتی افزایش یافته است.

در زمینه صادرات روغن‌ و گریس صنعتی به ترتیب آمریکا، روسیه، هلند، سنگاپور، کره جنوبی، هندوستان، چین، بلژیک، مالزی و تایوان در ۱۰ رتبه اول جدول صادرات در دنیا قرار می‌گیرند.

در زمینه‌ واردات روغن‌ و گریس صنعتی هم کشورهای امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی و قطر بیشترین صادرات را به ایران داشته‌اند و پس از آنها کشورهای چین، ژاپن، اسپانیا، گرجستان، فرانسه، بلژیک، لهستان، سوئیس، هند، تایوان، هلند،عمان، اتریش، مجارستان، مالزی،انگلستان، کانادا، آمریکا، بلغارستان، عراق، رومانی، تایلند و کویت دیگر کشورهای صادرکننده روغن و گریس صنعتی به ایران بوده‌اند.

بازرگانی تامین صنعت آپادانا آمادگی خود را جهت ارسال انواع روغن و گریس صنعتی به سراسر کشور اعلام می دارد.



https://www.taminsanatapadana.com/?p=7955

بازگشت به بالا