تامین صنعت آپادانا بازرگانی روغن موتور ،چسب و اسپری رفتن به محتوای اصلی
مواد تشکیل دهنده چسب مو

مواد تشکیل دهنده چسب مو

امتیاز

مواد تشکیل دهنده چسب مو

چسب مو

مواد تشکیل دهنده چسب مو و همچنین مواد حالت دهنده موی سر از زمان قدیم تاکنون در میان انسان ها رواج داشته است.

حتی انسان ها در دوران باستان هم برای حالت دادن مو از روغن گیاهی نظیر کتیرا و مواد معطر دیگری استفاده می کردند.

یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین حالت دهنده ها در کشور ما کتیرا می باشد .مواد تشکیل دهنده چسب مو جذب آب و تشکیل حالت ژلاتینی بر روی موهای خیس، یک لایه نازک به وجود می آورد که به موها امکان حالت پذیری را میدهد.

در هنگام اسپری کردن مواد تشکیل دهنده چسب مو حتما چشمان خود را بسته نگه دارید.اسپری کردن مواد تشکیل دهنده چسب مو و حالت دهنده بیشتر مورد استفاده آقایان می باشد و برای حالت های خاص به مو استفاده می شود ،در آرایشگاه ها نیز برای موهای شنیون بانوان استفاده می شود.

چسب در واقع ترکیب شیمیایی می باشد که چسب مایع سفید هم از آن ساخته شده است و همچنین یکی از ترکیبات اصلی در تهیه اسپری مو می باشد.علاوه بر چسب مایع سفید ترکیبات دیگری هم در مواد تشکیل دهنده چسب مو هستند که چسب را به گونه ای تغییر می‌دهند که بتواند به خوبی به موها حالت دهند.


مواد تشکیل دهنده چسب مو به صورت یک دسته قطره چسب به بیرون از اسپری جهش می کند.مواد تشکیل دهنده چسب مو روی تار مو روان می‌شوند تا جایی که چند تار مو به هم متصل می شوند.
پس از گذشت چند ثانیه مواد تشکیل دهنده چسب مو قطرات متوقف شده، سپس خشک می‌شوند و به لایه نازکی از چسب که چند تار مو را کنار هم نگه می‌دارد تبدیل می‌شوند.
مواد تشکیل دهنده چسب مو باید به وسیله شامپو به راحتی تمیز شوند ولی در برابر رطوبت و بارندگی خاصیت چسبندگی خود را حفظ کنند.
نرم کننده‌های موجود در مواد تشکیل دهنده چسب مو انعطاف پذیری چسب مو را افزایش می‌دهند.

مطلب پیشنهادی  روغن موتور پارس

مواد تشکیل دهنده چسب مو می‌توانند سیلیکون‌ها یا اسیدهای اِستری چرب باشند.

همچنین مواد افزودنی که برای جلوگیری از زنگ زدن اسپری به کار می‌روند هم به مواد تشکیل دهنده چسب مو اضافه می‌شوند.
همچنین مولکول‌هایی با عطر گل‌ها یا مرکبات هم به مواد تشکیل دهنده چسب مو اضافه می شوند.

امروزه حالت‌دهنده‌های موی سر در بسته بندی های مختلف به بازار عرضه شده اند.انواع حالت‌دهنده‌های مو که هرکدام به منظوری خاص مصرف می‌شوند دارای قیمتی متفاوت هستند.



https://www.taminsanatapadana.com/?p=7755

بازگشت به بالا