تامین صنعت آپادانا بازرگانی روغن موتور ،چسب و اسپری رفتن به محتوای اصلی
مواد تشکیل دهنده چسب زغال

مواد تشکیل دهنده چسب زغال

امتیاز

مواد تشکیل دهنده چسب زغال

چسب زغال

به طور کلی مواد تشکیل دهنده چسب زغال فشرده مواد طبیعی چسبنده موجود در طبیعت هستند که از نشاسته ذرت یا گندم تولید می شوند .

در مواد تشکیل دهنده چسب زغال برخی از زغال های فشرده از مواد شیمیایی و سمی آروماتیک استفاده می شود.چسب های زغال فشرده در دسته بندی مختلفی چون چسب مخصوص خاک اره ، خاکه زغال ، چسب پودری زغال فشرده و غیره اشاره کرد .

هم چنین گاهی اوقات در مواد تشکیل دهنده چسب زغال چسب های مخصوص غیرشیمیایی که برای قالب بندی انواع زغال به کار می رود نیز می توان اشاره کرد .از کاربرد چسب زغال فشرده که اغلب به صورت مایع در زغال های قالبی مختلف به کار می رود می توان به بدون گاز و بدون بو ، عدم کاربرد مواد شیمیایی در ساخت آن و بدون جرقه بودن این چسب ها اشاره کرد.

در مورد ویژگی های خاص مواد تشکیل دهنده چسب زغال در زغال های فشرده چون سریع برافروخته شدن ،حرارت بالا و خاکستر کم همگی به دلیل کاربرد چسب زغال فشرده در ساخت انواع زغال قالبی می باشد .به طور کلی برای تولید زغال های فشرده ابتدا ذرات چوب را آسیاب و خرد می کنند و پس از خشک کردن آن ها ،ذرات را به همراه مواد طبیعی چسبنده مخلوط کرده و تحت فشار و حرارت زیاد قرار می دهند .

ویژگی های مناسب مواد تشکیل دهنده چسب زغال پودری و مایع برای تولید انواع زغال های قالبی ، زغال چینی و .. می توان به موارد چون :

  • عدم استفاده از مواد شیمیایی و مضرر
  • سریع روشن شدن زغال و دیر خاموش شدن آن
  • بدون گاز و بو بودن
  • تولید خاکستر بسیار کم و بدون جرقه بودن
مطلب پیشنهادی  روغن موتور کاسترول

برای ساخت و تولید انواع زغال های قالبی از ضایعات چوب و مواد تشکیل دهنده چسب زغال استفاده می شود که معمولا از تخریب جنگل ها جلوگیری می شود . با تبدیل ضایعات چوب جنگل ها به زغال فشرده می توان کارایی چوب جنگل های کشور را افزایش داد . زغال های فشرده ارزش حرارتی بالایی را به دلیل مواد تشکیل دهنده خود که ۳۵ درصد آن خاک زغال است و ۲۰ تا ۳۰ درصد آن مواد تشکیل دهنده چسب زغال که همان چسب زغال را تشکیل می دهند ، می باشند .



https://www.taminsanatapadana.com/?p=7735

بازگشت به بالا