تامین صنعت آپادانا بازرگانی روغن موتور ،چسب و اسپری رفتن به محتوای اصلی
فرمول چسب اسپری

فرمول چسب اسپری

امتیاز

فرمول چسب اسپری

چسب اسپری

یکی از عباراتی که این روزها به کرات در موتورهای جستجوگر مورد جستجو قرار می گیرد،فرمول چسب اسپری می باشد.

فرمول چسب اسپری در سایت های مختلف جهت جذب مخاطب به کار می رود.

در تمامی کشورها،شیمیدان ها در تلاش برای کشف فرمول چسب اسپری جهت تولید انواع چسب ها و یا بهبود عملکرد چسب های تولیدی موجود می باشند.

ولی اگر واقع بینانه تر به موضوع بنگریم متوجه می شویم که هیچ وقت فرمول چسب اسپری در هیچ زمانی ارائه نمی شود.بلکه به وسیله آموزش شیمیدانان و آزمون و خطا و همچنین به وسیله تجربه کردن و آزمایش حاصل می شود.

چسب های عمومی و چسب های با مصارف معمولی فرمول ساده ای داشته و اکثر افراد و شرکت به صورت کم و بیش به آن دسترسی دارند.ولی چسب های صنعتی خاص با مصارف بسیار ویژه و خاص دارای فرمولی بسیار پیشرفته و محرمانه هستند.

به عنوان مثال یک فرمول چسب اسپری که در مراکز مختلف وجود دارد فرمول تیکسوتروپ می باشد.در اتصالاتی که به قدرت چسبندگی متوسط نیاز دارند از فرمول تیکسوتروپ استفاده می شود.

معمولا در فرمول چسب اسپری نسبت های ترکیبی به درستی و به دقت ارائه نمی شوند.ولی موضوعی که در فرمولاسیون چسب ها اهمیت بسیاری دارد میزان قدرت چسبندگی،میزان پرکنندگی،زمان خشک شدن اولیه،زمان خشک شدن نهایی،میزان ایجاد حجم پس از خشک شدن،ویسکوزیته،دمای نگهداری چسب،مقاومت حرارتی و غیره می باشد.

اپوکسی‌ها جزو معروفترین چسب هایی هستند که از رزین های سیکلوآلیفاتیک تولید و در دماهای بالا قابل استفاده می باشند.

مطلب پیشنهادی  واردات روغن و گریس صنعتی

برای سنتز چسب های قوی از رزین هایی از گروه اپوکسی با عوامل پخت پلی آمید استفاده می‌شود و بیشتر اپوکسی‌ها بدون استفاده از مواد افزودنی هم چسبندگی خوبی دارند. زمان پخت می‌تواند از ثانیه‌ها تا روزها طول بکشد که این امر به فرمولاسیون،کاتالیزورها و دما بستگی دارد.

امروزه استفاده از چسبهای طبیعی مانند سریش به جز موارد خاص منسوخ شده است. همچنین امروزه شاهد سنتز و تولید چسب‌هایی جدید با فرمولاسیون پلیمری هستیم.



https://www.taminsanatapadana.com/?p=7752

بازگشت به بالا